"Kiedyś to było" - nowy cykl postów


Czy można łączyć pedagogikę z etnologią i antropologią? Tak! 5 lat po uzyskaniu tytułu magistra obu tych dyscyplin postanowiłam stworzyć nowy cykl postów na swoim blogu.

 

Będę w nim pisać, jak radzono sobie z higieną, pielęgnacją, żywieniem, opieką i wychowywaniem dzieci niemal 100 lat temu - w latach dzieciństwa mojej babci (lata 30' i 40' XX wieku) , na jednej z podhalańskiej wsi (Ciche Górne).

 

Jak wtedy było? Biedniej, ciężej, trudniej- to wiemy. Chcę jednak wiedzieć  więcej. Z jakimi trudnościami i wyzwaniami musiały radzić sobie młode mamy? W co wierzono? Czy pewne rytuały przetrwały? Co powiedziałby lekarz, psycholog, fizjoterapeuta, gdyby mógł przemówić do ówczesnych kobiet? I co dziś chcemy im powiedzieć...?  Współczujemy, zazdrościmy, podziwiamy? 

 

Oto proste historie, zwykłych - niezwykłych mam, w których do tej pory opisałam:

 

Kąpanie niemowląt i dzieci 

Pieluchowanie i nocnikowanie 

 



Na zdjęciu  moja córka i  moja babcia- inspiracja tego cyklu.

Komentarze

Popularne posty